Sportowa 8 na wycieczce – tym razem Wrocław i Park Gór Stołowych!

18-20 października 2023 r. odbywa się już druga wycieczka uczniów naszej szkoły w ramach projektu „Poznaj Polskę” Ministerstwa Edukacji Narodowej. Wyjechaliśmy w środę wcześniej rano w kierunku Wrocławia. W pierwszym dniu mieliśmy naprawdę napięty program: m.in. zwiedziliśmy Muzeum Uniwersytetu Przyrodniczego oraz Muzeum Politechniki Wrocławskiej, gdzie przez lokalnych przewodników otrzymaliśmy duży bagaż wiedzy.

Potem z miejscowym przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta: przeszliśmy Mostem Grunwaldzkim na Ostrów Tumski, gdzie podziwialiśmy piękną Katedrę św. Jana Chrzciciela. Później udaliśmy się przez Ossolineum i Jatki (Pomnik Zwierząt Rzeźnych) do Kościoła Garnizonowego pw. św. Elżbiety. Duże wrażenie dla osób którzy, po raz pierwszy byli we Wrocławiu sprawił Rynek Starego Miasta (Ratusz, Fontanna Zdrój, Pomnik Aleksandra Fredry, Pręgierz). Przez cały dzień wycieczki podziwialiśmy wspaniałe polskie miasto, spacerowaliśmy zabytkowymi uliczkami i otrzymaliśmy masę pozytywnych emocji. Po zwiedzaniu Wrocławia udaliśmy się w kierunku Kudowy Zdrój do hotelu, gdzie na nas czekała pyszna obiadokolacja, sportowe gry i zabawy.

W drugim dniu wycieczki po śniadaniu odwiedziliśmy cudowne Muzeum Zabawek w Kudowie Zdrój (polecamy wszystkim, którzy tam nie byli odwiedzić to miejsce), zwiedzaliśmy miasto m.in. Pijalnie Wód Mineralnych, Park Zdrojowy. Po południu udaliśmy się „z buta” na Błędne Skały. Mieliśmy bardzo fajnego, wesołego przewodnika Pana Tadeusza, z którym wejście na Błędne Skały wcale nie było takie trudne. Labirynt składający się z fantazyjnych piaskowcowych form skalnych zainspirował nas wszystkich.

No i piątek. Wszystko co dobre się kończy i po obfitym śniadanku wyruszyliśmy w drogę powrotną. Mieliśmy dużo relaksu, zaliczyliśmy Aquapark w Kłodzku, Rynek.

W sumie zrobiliśmy ponad 40 tys. kroków, mieliśmy wspaniałą pogodę, bardzo miłą i przyjazną atmosferę i zrealizowaliśmy całkowicie program wycieczki. Czuwali i wspierali nad uczniami opiekunowie Pan Bogdan Borgul, Pan Damian Paduszek i Pan Mirosław Kowalczuk.