SPORTOWA 8 NA GIEWONCIE!!!

Sportowa na Giewoncie

W ramach projektu ,,Poznaj Polskę”, w którym wzięła udział nasza szkoła w dn. 27-29 września 2023r. odbyła się pierwsza z trzech wycieczek krajoznawczych. Program wycieczki został zrealizowany w całości: m.in. zwiedziliśmy Jasną Górę w Częstochowie, po drodze zaliczyliśmy Kraków ( Sukiennice, Kościół Mariacki oraz zabytkowe uliczki) w dalszej drodze był Dom Ludowy w Bukowinie Tatrzańskiej. To był nasz pierwszy dzień.

Oczywiście kulminacyjnym punktem programu był drugi dzień, w którym z samego rana wybraliśmy się na Giewont (1894 m.n.p.m.).  Zaczęliśmy od Wielkiej Krokwi w Zakopanem, na rozgrzewkę była Droga pod Reglami i od Doliny Strążyskiej zaczęła się nasza przygoda. Nie była ona łatwa, bo trasa wymagała dobrej kondycji, dużego wysiłku i dla niektórych osób był to prawdziwy egzamin  i daliśmy radę !!! Na szczęście mieliśmy wspaniałą pogodę i świetnego przewodnika Pana Wojciecha, i nawet te łańcuchy na ostatnim odcinku przy wejściu i zejściu nie były już takie straszne. Zeszliśmy przez Halę Kondratową do Kuźnic i wsiadanie do autokaru w tamtym dniu było jedynym z najlepszych momentów. Łącznie zrobiliśmy 30 000 kroków i godnym podsumowaniem Giewontu była pyszna obiadokolacja, która zniknęła w  okamgnieniu.

W ostatnim dniu wycieczki odwiedziliśmy Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego, kościół Świętej Rodziny na Krupówkach i wyruszyliśmy w drogę powrotną.

I jak zawsze wycieczka odbyła się w bardzo miłej, przyjaznej atmosferze, wszystkim dopisywał dobry humor. To była prawdziwa integracja pomiędzy uczniami od drugiej do piątej klasy naszej szkoły. Czuwali nad nami niezmiennie nasze świetni opiekunowie: Pan Marcin Felisiak, Pan Arkadiusz Felisiak i Pan Mirosław Kowalczuk.